پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
3143
-
الف
+

یازدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم 100 ثانیه اسفندماه برگزار می شود

یازدهمین جشنواره فیلم‌های صد ثانیه‌ای طی روزهای چهارم تا ششم اسفندماه در تهران برگزار می شود.

بهنام بهادری دبیر کمیته بین‌الملل یازدهمین جشنواره فیلم‌های صدثانیه‌ای از استقبال فیلمسازان کشورهای مختلف جهان از این رویداد سینمایی که قرار است طی روزهای چهارم تا ششم اسفندماه در تهران برگزار شود، خبر داد.

به گزارش  آی فیلم و به نقل از روابط عمومی یازدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم 100ثانیه‌ای؛ وی با اعلام این خبر افزود: این جشنواره در قالب بخش‌های «مسابقه سینمای 100 ثانیه‌ای ایران» شامل دو بخش: «اصلی و در مسیر تجربه» در زمینه‌های مستند، داستانی، پویانمایی و مسابقه سینمای 100 ثانیه‌ای جهان در زمینه آثار مستند، داستانی، پویانمایی طراحی شده که در مقایسه با دوره‌های پیشین امسال شاهد استقبال گسترده‌تر سینماگران دنیا بوده‌ایم.

وی تصریح کرد: رویکرد جشنواره در بخش بین‌الملل با محوریت سینمای اخلاق بوده که شعار اصلی جشنواره نیز است.

بهادری با اشاره به رشد کمی و کیفی آثار شرکت کننده در این دوره خاطرنشان ساخت: مضامین آثار عمدتا «اجتماعی، کودکان، فرهنگی، پیام‌های اخلاقی، فیلم های ترسناک» و تعدادی هم در مورد مسایل روز دنیا و چالش‌های عرصه‌های سیاسی هستند.

وی با بیان اینکه آمریکا با 217 اثر، بیشترین اثر را ارسال کرده، اضافه کرد: بعد از آمریکا، کشورهای هند با 203 اثر، بریتانیا 89 اثر، ترکیه 74 اثر، اسپانیا 67 اثر و کانادا 56 اثر به ترتیب رتبه‌های اول تا ششم متقاضیان را به خود اختصاص داده‌اند. در مجموع 1562 اثر از 101 کشور جهان برای رقابت در این دوره جشنواره ارسال شده است.

شایان ذکر است، یازدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم 100ثانیه‌ای به همت حوزه هنری انقلاب اسلامی طی روزهای 4 تا 6 اسفندماه به دبیری علی قربانی در تهران برگزار می‌شود.

غ.ن/ ا.ا

نظر شما
ارسال نظر